Învățăm să trăim sănătos
Director Prof. Torcică Gheorghița
Prof. Nițoi Beatrice – Andreea
Grădinița cu Program Prelungit Nr. 14
Târgoviște, Dâmbovița
În perioada 29 februarie – 06 martie 2020, două cadre didactice din Grădinița cu Program Prelungit Nr. 14 Târgoviște, Director Prof. Torcică Gheorghița și Prof. Nițoi Beatrice – Andreea, au participat la mobilitatea „Innovative Skills In ICT Through Collaborative And Project-Based Teaching And Learning”, în Alcalá de Henares – Madrid – Spania, din cadrul proiectului Erasmus+ 2019-1-RO01-KA101-062678, „Competențe europene pentru profesorii din grădinițe”.
În cadrul cursului s-au atins următoarele obiective:
- Definirea utilizării Webquests în educație, cu beneficiile sale, ce oferă cadrelor didactice idei practice pentru a le putea integra în lecțiile lor existente;
- Familiarizarea cadrelor didactice cu tendințele actuale ale Internetului;
- Oferirea unui spațiu pentru schimbul de experiențe și de bune practici în rândul persoanelor care vin din țări diferite care lucrează în același domeniu;
- Îmbunătățirea muncii în echipă prin stimularea competențelor necesare pentru lansarea unui parteneriat strategic (KA2) în cadrul programului Erasmus +.
Pe parcursul mobilității, pe lângă impactul pe care îl are utilizarea tehnologiei în educație, au fost prezentate platforme interactive ce pot fi utilizate în clasă, aducând astfel un element de noutate ce poate capta atenția copiilor și ajuta la regăsirea motivației pentru învățare: ClassDojo, Weebly, Edmodo etc.
În contextul pandemiei de Coronavirus, odată cu suspendarea cursurilor din învățământul preuniversitar, am decis abordarea desfășurării activităților în mediul on-line, cu ajutorul platformei ClassDojo. Atât părinții, cât și preșcolarii grupei mici – mijlocii „Ștrumfii” și-au manifestat bucuria de a participa la aceste activități prin intermediul unei platforme on-line de învățare, dar și curiozitatea.
Printre activitățile propuse au fost multe ce vizează un stil de viață sănătos, precum prepararea de salate din fructe și legume, vânătoare de comori în aer liber (curte), îngrijirea animalelor domestice, îngrijirea și plantarea unor flori sau pomi fructiferi (o mare parte din copii locuiesc în mediul rural).
Prin intermediul acestor activități, copiii nu au petrecut doar timp în aer liber, lucru esențial pentru o dezvoltare sănătoasă și echilibrată, dar și-au însușit și comportamente sociale necesare în viața de viitor adult.
Acest proiect este finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Fotografii din arhiva grupei mici – mijlocii „Ștrumfii”
Bibliografie
- Ghid Erasmus+;
- Constructing Knowledge Together (21-45). Extract from Telecollaborative Language Learning. A guidebook to moderating intercultural collaboration online. M. Dooly (ed.). (2008) Bern: Peter Lang;
- https://teach.classdojo.com/